כל הדרכים לדעת האם האוכל אוחסן בצורה טובה

כל הדרכים לדעת האם האוכל אוחסן בצורה טובה

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

מסעדנים מתחילים וותיקים זקוקים לאחסון נכון של מוצרי מזון וחומרי גלם. האחסון יקבע במידה רבה את הטריות של האוכל, את השירות ללקוח, ובסופו של דבר גם את הרווחים של המסעדה. אחסון כושל עשוי להוריד לטמיון השקעה של מאות אלפי שקלים. מעבר לכך, אחסון שאינו מתבצע בצורה נכונה פוגע בתדמית של העסק, ועלול ליצור נזקים בלתי הפיכים. על מנת להימנע מהצרות הללו יש לאמץ מספר טיפים חשובים.

שיטות אחסון מזון 

אחסון מזון בצורה חכמה ונכונה
אחסון מזון בצורה חכמה ונכונה

אחסון מזון תלוי בראש ובראשונה בהתאמה של האחסון אל סוג המזון. במילים אחרות, אחסון של מוצרי חלב או בשר שונה מאחסון של ירקות או שימורים. על בעל המסעדה להגדיר את סוג המזון אותו הוא רוצה לאחסן, ולפנות אל גורמים רלוונטיים. עליו לבדוק האם המחסן מתאים לסוג המזון, והאם הוא מאובטח כראוי. עוד מומלץ לבקש תקופת ניסיון קצרה, ולבדוק האם האוכל אכן נשמר במחסן, כפי שבעל המסעדה מצפה.

שנית, אחסון מזון מתבצע בטמפרטורות ייעודיות. ישראל היא מדינה חמה, והאחסון חייב להתחשב במעלות השוררות בחוץ. על המחסנים המיועדים עבור מזון להיות מקוררים כל השנה ללא יוצא מן הכלל. בנוסף, יש לוודא כי אין בתוך המחסן לחות גבוהה אשר עשויה לפגוע באוכל.

בעלי מסעדה צריכים להכיר שלוש דרכים מרכזיות לאחסון של מזון:

1. מחסן יבשים – זהו מחסן המתאים לתקופה ממושכת, ובו ניתן לאחסן מזון עמיד. בדרך כלל יגיע המזון אל המחסן כאשר הוא סגור באופן הרמטי. אחת לתקופה מסוימת יש לבצע ריסוס מסביב למחסן, אך לוודא כי החומרים הכימיים אינם מגיעים חלילה אל המזון.

2. מקרר – זו היא תקופת אחסנה המתאימה למוצרים המתקלקלים או מתבלים מהר יחסית. המקרר חייב להיות זמין עבור העובדים וצוות המסעדה, ויש להקפיד על ניקיון תקופתי על מנת למנוע עובש או הצטברות של מזיקים.

3. הקפאה – זו היא אופציה אידיאלית עבור בעלי מסעדות, המעוניינים לשמור מוצרים מתבלים לתקופות ממושכות. מצד שני, לא כל מזון ניתן להקפיא. במידה ומדובר על אוכל מוכן, לעיתים עדיף לשים אותו במקרר למספר ימים מאשר להקפיא ולהפשיר מחדש.

טיפים לביצוע מיידי

לאחר שהחלטתם איזה מזון לאחסן ואיפה, קחו בחשבון את הנקודות הבאות שיכולות לעשות פלאים עבור המסעדה שלכם:

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

–          טמפרטורה של 18 מעלות מתאימה לאחסון של מזון יבש

–          רכשו קופסאות מתאימות, ואחסנו בתוכם מוצרים פתוחים

–          כתבו תאריכים על הקופסאות, ואחסנו מוצרים חדשים מאחור

–          הימנעו מאחסנת פחי זבל בסמוך אל מחסן יבשים

–          אל תאחסנו מוצרים על הרצפה

–          הימנעו מאחסנה של מוצרי ניקיון במחסן מוצרי מזון

–          אחסנו את הביצים במקרר בנפרד ובמיכלים סגורים

טיפים ועצות אלו יכולים לבוא לידי ביטוי בטווח זמן מיידי. אמצו את העקרונות של אחסון מזון, הכירו את כללי משרד התברואה, והקפידו על הגשת מזון טרי ללקוחות.

כל המידע מוגש באדיבות טבת פתרונות לוגיסטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן