כיצד מזונות מזוקקים מזיקים לבריאות

כיצד מזונות מזוקקים מזיקים לבריאות

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

על פי מחקרים רפואיים, מזונות מזוקקים הם בין אלה שאם צריכתם גורמת נזק לגוף, תוביל להשמנת יתר. מזונות מזוקקים כמו מאפים, צ'יפס, גלידה, סופגניות וכו 'מכילים חומרים מזינים לא בריאים כמו קלוריות מיותרות ופחמימות לא בריאות.

לכן, מומלץ לאכול מזונות בריאים, לשלב בתפריט שלכם את מוצרי המזון האיכותיים ביותר כגון שמן זית מומלץ שאתם יכולים להחליף את שמן הטיגון שלכם, כל צעד קטן כזה יעשה בסוף את ההבדל המשמעותי שאתם רוצים להגיע אליו.

גם אם העדפת הארוחות שלכם עמוסה במזונות עתירי פחמימות, שכן לא כל כך נדיר שאנשים מעדיפים עופות ובשר על דגנים ומוצרי קמח מזוקקים, שבמקרה הם שתי הצורות הנפוצות ביותר של פחמימות בתזונה מערבית, הגוף לא ממש זקוק לדגנים מעודנים. מוצרי קמח מזוקקים כמו לחם לבן, פסטה, אטריות, בייגל, תירס וסולת פשוט אינם נחוצים אם אתם מעדיפים להקפיד על תזונה טבעית ומלאה.

פחמימות טבעיות מכילות חומרים מזינים יקרי ערך, כולל פחמימות מורכבות או סיבים בריאים יחד עם הכמות הנכונה של גלוקוז שנוצר כדי להזין את הגוף. פחמימות פשוטות נטולות חומרים מזינים ומספקות סוכר בלבד. אלה מצויים בדרך כלל במזונות מעובדים ומוכנים אשר לרוב הם עתירי נתרן ונטולי סיבים כלליים. בין המזונות המעודנים שהם בעלי ערך תזונתי נמוך כוללים אורז לבן, לחם לבן, תפוחי אדמה ופריטים נפוצים אחרים שאנו לוקחים כמובן מאליו.

למאכלים טבעיים ובריאים יותר, בחרו במזונות הקרובים ביותר למצבם הטבעי ככל האפשר והיצמדו למזונות שאינם מכילים רכיבים מלאכותיים כגון תוספים, חומרים משמרים, צבעי מאכל וכן הלאה. להלן מספר סימנים למזונות מזוקקים המזיקים לבריאות.

קריאת תוויות התזונה על המזונות הארוזים תודיע אם המזון מכיל קמח מזוקק או לא.

מרגע שאתם אוכלים מזונות עתירי גלוקוז הלבלב משחרר גל אינסולין, שעלול לגרום לעלייה ברמת הסוכר בדם אך לבסוף מתרסק לאחר שרמות הגלוקוז בדם יורדות מתחת למה שמכונה היפוגליקמיה.

העלייה ברמת הסוכר בדם לרמה נמוכה של הסוכר בדם שהיא אדרנלין מולד. זה עשוי לעורר עצבנות, חרדה, עייפות, מומנטום פתאומי וראייה מטושטשת.

חסרים תזונתיים. גופכם יידרש לפצות על כל מיכל שהתרוקן על ידי הפחתת רמת הסוכר בדם. מערכת העיכול שלכם תיפגע מה שעלול לגרום לתסמינים קטנים או גדולים יותר כאשר הגוף שלכם מנסה לספוג את הוויטמין, המינרלים ואלמנטים הזעירים במזון שאכלת.

חוסר עקביות במצב הרוח. אנשים רבים המחליפים את ארוחת הבוקר שלהם, הכוללת ביצים, דגנים, טוסטים מלאים, ריבה, חמאת אגוזים, חלב אגוזים וכו 'במוצרים המכילים קמח או דגנים מזוקקים, מעבירים במהירות את מצב רוחם לרעה לטובה. הם תמיד רגועים ודרוכים ולעולם אין להם חשק להגיע לדיכאון או חשק למעורר רציני (כמו קפה, תה או אלכוהול).

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

אובדן אנרגיה. זה נגרם כתוצאה מדולדל של מינרלים וויטמינים.

חדות נפשית מופחתת. זה נגרם על ידי מחסור במגנזיום, אשלגן ואלמנטים חיוניים כגון אבץ.

יכולת מופחתת לבצע עבודה פיזית. מעשית, הדבר יביא ליעילות עבודה ירודה ולקצב חילוף חומרים מופחת. במקרים רבים משקל הגוף יאבד ללא כל תרגילי כושר.

בעיות ריכוז. בתקופות של פעילות מנטלית חזקה, כמו לימוד, כתיבת דוחות או עבודה על המחשב.

עייפות ותשישות. במהלך עבודה קשה ומתמשכת, אנשים שאין להם מספיק אנרגיה עייפים לגמרי; ואילו אנשים עם רמות אנרגיה רגילות יכולים לישון במהלך היום, או במהלך חופשות.

 

סחרחורת וכאבי ראש. אם אנשים מתעוררים באמצע הלילה עם כאבי ראש ושלשולים, הם בוודאי צריכים לישון טוב בלילה.

הקאות מילדרוניות. פשוטו כמשמעו, זה קורה כאשר מזון עובר דרך הפה מבלי להתעכל במלואו. מגינים עושים זאת על ידי בליעה, אך לא בלעיסה יסודית של האוכל.

בלוטות הרוק מפרישות גיהוק אצל מי שאינו לועס היטב את מזונם.

הקאות ושלשולים הן בעיות רב שנתיות בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל. החיידקים שתמיד חיים במעיים שלכם יוצאים מאיזון, מה שאומר שחומצות כאלה, שהוערכו על ידי הרופא שלכם, עלולות להיות מאיזון. הפרעה זו עלולה לגרום לבחילה, הקאות או שניהם.

עצירות היא מחלות חמורות יותר אצל אנשים כבדים. זה עלול להתרחש כאשר המעי הגס נחלש בגלל הרגלי אכילה לקויים, או בשל ההשפעות הרעות של תרופות מסוימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן